Generatiewissel bij Belgisch modebedrijf Bel&Bo

Charlotte Delfosse aan zet als nieuwe CEO

©Nathalie Samain
©Nathalie Samain

De leiding van de Belgische modeketen Bel&Bo blijft in familiehanden nu Michel Delfosse na 40 jaar de fakkel doorgeeft aan zijn dochter. Charlotte Delfosse ​ 35 jaar- de huidige Operations Manager - wordt vanaf eind april 2024 de nieuwe CEO van het bedrijf.

Generatiewissel

Charlotte Delfosse neemt vanaf eind april officieel de leiding over van haar vader als CEO. Geboren in een modenest kwam Charlotte 11 jaar geleden na haar masterstudies in Milaan aan boord bij Bel&Bo. Michel Delfosse heeft zijn opvolgster de laatste jaren intensief begeleid, net als zijn dochter Pauline die aankoopverantwoordelijke wordt. Ze kennen het bedrijf tot in hun vezels en vormen een complementair duo. Die continuïteit aan de top van het bedrijf is een bewuste en geruststellende keuze voor alle 600 werknemers van Bel&Bo. ​ Een nieuwe generatie betekent een nieuw elan, maar het DNA van het Deerlijks familiebedrijf blijft behouden: “Mode met een hart voor mensen”. Dat geldt zowel voor de klanten als voor de werknemers.

©Nathalie Samain
©Nathalie Samain
Bel&Bo werd in 2023 de op 1 na Beste Werkgever van België. Trots en gemotiveerd zal Charlotte hard blijven investeren in gelukkige en betrokken medewerkers. “Als je medewerkers soigneert, dan geven ze dat warme en familiale gevoel ook door aan de klant”, aldus de nieuwe CEO.
“Ik ben helemaal klaar om het roer over te nemen van het familiebedrijf”, zegt Charlotte. “Onze mensen die de 95 winkelpunten (en webshop) runnen - voor en achter de schermen - zijn blij dat het bestuur in de familie blijft. Ze kennen me uiteraard al jaren en het is een eer om met ons topteam verder te bouwen aan Bel&Bo.”
©Nathalie Samain
©Nathalie Samain
“We zijn voor mijn opvolging niet over één nacht ijs gegaan. Medewerkers en familie vertrouwen Charlotte voor de volle 100% als sturende kracht. Door het bedrijf in familiehanden te houden, creëer je stabiliteit en vertrouwen”, verzekert aftredend CEO Michel Delfosse. “Haar energie, nauwkeurigheid en enthousiasme zijn kwaliteiten die een sleutelrol zullen spelen in de toekomst van Bel&Bo."

De toekomst 

“Meegroeien met de tijd en tendensen, daarop blijven we onszelf uitdagen, aldus Charlotte. “Het zijn nog steeds uitdagende tijden in de modesector, maar ik kijk optimistisch naar de toekomst. Bel&Bo is een gezond bedrijf en wil blijvend tegemoetkomen aan de noden van de klant.”

Charlotte krijgt een interessant motto mee van haar vader: "Verandering is de enige constante.” De gloednieuwe CEO heeft een heldere visie en missie voor de komende jaren, verdere digitalisering en duurzaamheid blijven belangrijke aspecten. ​ 

In het kader van digitalisering zullen interne processen geoptimaliseerd worden en voor de consument gaan ze de shopervaring perfectioneren, zowel in het winkelpunt als op de webshop.

In het DNA van Bel&Bo, in elke keuze, in elke collectie zit duurzaamheid verweven. Daarop zet Charlotte de komende jaren verder sterk in. Het bedrijf is lid van de Fair Wear Foundation, een internationale non-profitorganisatie die zich inzet voor de verbetering van werkomstandigheden in de textielindustrie. Ook het Bel&Back-programma - waarbij textiel een nieuw leven krijgt - is al jaren een vaste waarde. De kledinginzameling gebeurt in samenwerking met vzw “We Make Hope” (vroeger: Wereld Missie Hulp). Zij sorteren de kledij en de herbruikbare stukken gaan naar hun tweedehandswinkels. De niet-herbruikbare items worden samen met Wolkat en andere partners verwerkt tot nieuwe toepassingen zoals de Bel&Bo-draagtas. Daarnaast experimenteert het met het vervaardigen van draad uit gerecycleerde kledij. “We werken stap voor stap, dag na dag, verder aan het verduurzamen van onze producten en materialen”, onderstreept Charlotte. 

 

Fan van fashion voor iedereen

Bel&Bo blijft nu en in de toekomst inzetten op frisse collecties en betaalbare mode, afgestemd op mama’s en papa’s ​ die shoppen voor het hele gezin. “Ken je het gevoel van een nieuwe outfit die jou “power” geeft? Dat is exact waar we naar streven: mensen zelfvertrouwen geven. Maar niet ten koste van de planeet of de portemonnee.

“Ik was 24 jaar toen ik onder begeleiding van mijn eigen vader in de modewereld terechtkwam. Ik kijk met trots terug op wat ik samen met onze medewerkers heb bereikt. Charlotte neemt de fakkel met kennis en kunde over. Ik blijf actief in de raad van bestuur en voor advies mag ze – ook na mijn vertrek als CEO - altijd bij mij aankloppen. We zien elkaar minstens wekelijks”, knipoogt Michel Delfosse.
©Nathalie Samain
©Nathalie Samain

Download hier de beelden in hoge resolutie

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Bel&Bo

Over Bel&Bo
Al 30 jaar vindt iedereen z’n eigen stijl bij Bel&Bo. Of het nu op de webshop is of één van de 96 winkels. Het Belgische familiebedrijf zorgt bij elke nieuwe outfit voor een glimlach en een goeie portie goesting in de dag. Met 600 collega’s die zot zijn van mode, krijg je er altijd het beste advies bij hun alledaagse en verrassende collecties. Comfortabel van stof en nog meer van prijs. Want iedereen verdient het om zich goed te voelen.

In elke keuze, elke collectie, zit duurzaamheid verweven. Bel&Bo is lid van de Fair Wear Foundation die toeziet op correcte arbeidsomstandigheden in lageloonlanden. Bel&Bo is ook lid van BeCom, de Belgische Vereniging van bedrijven die actief zijn in online verkoop.